Predsednik Upravnog odbora Senata privrede Srbije Ivan Gros učestvovao je na forumu “Strateško partnerstvo i prodaja biznisa iz ugla kupca i prodavca” u organizaciji kompanije TPA Horwath Srbija, kompanije Bisnode i organizacije USAID.
09. decembar 2014
Gros:“ Izvoz je suštinska baza privrede neke zemlje. Tamo gde je izvoz prioritetan raste i razvija se privreda te zemlje.“
Na forumu je bilo reči o analizi tržišta u Srbiji i regionu, pripremi kompanije za prodaju, pronalaženju strateškog partnerstva, procesu prodaje, nedostatku alternativnih izvora finansiranja.
Osim predsednika Upravnog odbora Ivana Grosa, prisutnima su se obratili i direktor kompanije TPA Horwath Srbija Bojan Žepinić, partner u kompaniji TPA Horwarh Češka Republika Igor Mesensky, direktor prodaje u kompaniji Bisnode Dmitrij Janković, zamenik šefa USAID Projekta za bolje uslove poslovanja Dragana Stanojević i predsednik Upravnog odbora Srpske „private equity“ asocijacije David Schoch.
Tokom izlaganja, Gros se osvrnuo na izvoz i strateško partnerstvo, ukrupnjavanje privrednih kapaciteta i interesno povezivanje malih i srednjih preduzeća sa ciljem bolje ponude na međunarodnom tržištu. On je rekao da „mala i srednja preduzeća, pre svega, mogu servisirati velike grupaciji ili kompanije“ i dodao da je neophodna dobra organizacija, kadrovska i tehnička osposobljenost kako bi seizvozilo kontinuirano.
„Država bi trebalo da podrži ovakav koncept i utiče da se zdrava mala i srednja preduzeća interesno udružuju kako bi zajednički više proizvodili i konkurentno izvozili“, rekao je Gros i dodao da u Srbiji danas ima 1.300 zadruga, od toga 1.100 u funkciji, ali da se o njima gotovo ništa ne zna – ni kako rade, ni koliki deo privredne proizvodnje okupljaju.
Osvrnuvši se na povezivanje malih i srednjih preduzeća sa strateškim partnerima iz inostranstva, Gros je istakao primer Austrije koja, kako je rekao, ima blizu 70% malih i srednjih preduzeća, dok ih Nemačka ima više od 80%.
On je rekao da je, prilikom nedavnog boravka u Minhenu na godišnjem događaju Senata privrede Nemačke, razgovarao o tome da je Nemačka privreda u najvećoj meri bazirana na malim i srednjim preduzećima koja uspešno posluju. „U 630 nemačkih preduzeća radi milion zaposlenih od tog broja 500.000 je u inostranstvu“, rekao je Gros. Izvoz je suštinska baza privrede neke zemlje, istakao je Gros i dodao da tamo gde je izvoz prioritetan raste i razvija se privreda.